Friday 29 May 2015

靜心讓我感受到喜悅和平靜

智慧,與年齡無關,那是真的。Chris,年紀很輕,但深具慧根,我想他前世應該是個修行人。哈~

對於這個年輕人,我們都覺得很好奇,到底是誰介紹他來的?怎麽一個年輕人膽粗粗會來到中心靜坐,之前還有一個朋友跟他一起來,結果幾次後卻只剩下他自己,風雨不改每個星期六都會來報到,記得他當初來的時候很含蓄,話不多,連靜坐完畢後給他吃東西都不要,急急忙忙就回去(現在卻無所不談,能言善辯,你都講不贏他)。

以下是他的分享,我喜歡他的真誠分享,共勉之。

(英文部分是他寫的,我幫他翻譯成中文)
 
“我參加沙瑪版靜心一年多了,我之所以知道沙瑪版靜心,是基於好奇心想多了解靜心,卻在一個網站無意中發現了沙瑪版靜心。

沙瑪版靜心之所以吸引我是因爲它是免費和簡單。在8天師父的視頻演説中,我意外發現師父和我的想法和觀點很相似。這讓我覺得不可思議,我之前只是抱著探索的心態去看看,但是現在我已經是沙瑪版家庭的其中一位成員,我也覺得跟這個家庭有很深的連接。

我靜心後最大的改變是我比較不容易受情緒影響,我之前生氣的時間可以很長,我的脾氣很壞常因爲一些事可以生氣很久,靜坐後,即使生氣也不會很久,我也發現我比較能夠平衡自己,讓自己免受情緒之影響。

靜心也幫助我用不同的角度去看待一件事情。靜心之前我都是根據我個人的利益去看待事情,出來的結果也要以我所想的方式呈現。靜心後透過不一樣的角度看事情,自我利益和期待逐漸也減少,這兩者減少後,就能夠達到平衡,不會因爲事情沒有根據我的方式呈現而感到生氣和失望。

我也發現事情發生在我身上的都是好的。當事情發生了,我們會覺得幸運,或許這是命運,但是當很多地事情發生很頻密時,我相信真的有神聖的力量圍繞我們。我有任何問題,都能得到解答。不知何故你就會直接或間接得到答案。就如去年十二月,我去果亞的靜心中心(Goa Ashram)參加國際靜心營,在靜心營之前我有4個問題,在靜心營期間多加2個問題,我嘗試尋找答案,神奇的是我沒有詢問任何人這6個問題,但卻得到了我要的答案。

現今的世界很多人一直在追求權利,財富和利益,一些人會覺察到這是永無止盡的追求,卻有一些人沒有覺察到這是沒有結束的追求,我很開心也很慶幸我是那個在沙瑪版靜心中被喚醒的少數人,我希望我們身邊的人繼續可以得到覺醒,但願他們也像我們一樣同樣地感受到喜悅和祥和。”


It has been more than a year since I joined Samarpan Meditation. I came to know of Samarpan Meditation through the internet with the aim of trying out meditation out of curiosity, it appealed to me because Samarpan Meditation was free and it was easy. And during the 8 days video shibir, I was surprised to find out that some of Swamiji’s idea and views were the same as mine. It is quite unbelievable because initially I had the mentality of only trying it out and that’s it, but now I find myself being a part of Samarpan family and I just feel so connected to this family. 


One of the major changes in me that I realized is that I do not get affected by emotion easily; emotions such as anger do not get “hooked” onto me for long. My temper used to be bad and I used to be angry over issue for a very long time, however after meditation, even though there are times where I would get angry, the anger doesn’t stay with me for long. I also find that I am able to re-balance myself and prevent myself from being swayed by emotions. 


Meditation also helps me to look at an event based on different angles. Before meditation I am always looking at an event based on my self’s interest, where every outcome had to be based on my way. By looking at different angle, the feeling of self-interest and expectation are reduced, and when all these are reduced, I find that I am able to stay balanced rather than feeling disappointed or angry at how didn’t things go according to my way.


I also realized that things are falling into place for me nicely. Sometimes when things fall into place, we feel that we are lucky or perhaps it is fated, however when it is happening for me on so many occasions and so frequently, I just believe that indeed there are divine powers around all of us. Whatever questions that I had, were all answered, and somehow you will be able to get the answer directly or indirectly. Just last December, I went to the Goa Ashram for the International Retreat, before the retreat I had 4 questions which I was trying to find out the answer and along the retreat I had another 2, amazingly all 6 questions were answered without me asking anyone about it. 


Today’s world many people are constantly chasing after power, wealth and their self-interest, some may realize this never-ending chase, while some may never realize this never-ending chase, I am glad I am the lucky few to be awaken by Samarpan Meditation, and I hope that we can all continue to awaken those around us and wish that they too feel the same happiness and peacefulness that we are fell. 

2 comments:

  1. 想起你告诉过我的:“灵魂是没有年龄的。”

    ReplyDelete
  2. 嘿嘿,你的記憶力真好。孺子可教也。哈

    ReplyDelete